تجارت حلال به یک سبک زندگی نو و عالی تبدیل شده است

به گزارش وبلاگ نویسی شمیم بلاگ به نقل از «شیعه نیوز»، گزارش پژوهشی جدید منتشر شده توسط مؤسسه تحقیقاتی محاسبات قطر نشان داد که واژه «حلال» دیگر به‌صورت انحصاری به غذاهای اسلامی مربوط نمی‌شود بلکه به یک سبک زندگی‌ نو و عالی پذیرفته شده در میان نسل جوان مرتبط با صنایع بهداشتی و برندهای برتر در سراسر جهان تبدیل شده است.

این مطالعه در رابطه با واژه حلال در شبکه‌های اجتماعی توسط دکتر یلنا مجوا، محقق ارشد این مؤسسه در همکاری با دانشگاه الجزایر و اندونزی انجام گرفت. این محقق بیش از 1.3 میلیون پست در شبکه‌های اجتماعی اینستاگرام را مورد ارزیابی قرار داده و بیشتر بر کشورهای انگلیسی، عربی و اندونزی زبان متمرکز شده است.

وی به این نتیجه رسید: واژه حلال اغلب در ارتباط با مفاهیم غذایی و بهداشتی مورد استفاده قرار می‌گیرد، در اندونزی بیشتر مرتبط با سلامت، بهداشت و زیبایی است در حالی که در زبان عربی مرتبط با فناوری و برندهای تجاری به‌روز است.

وی همچنین در این تحقیقات به این نتیجه رسید: بیشتر جوانان مسلمان و حتی غیرمسلمان اکنون در پی محصولات حلال هستند و واژه‌هایی چون گیاه‌خواری و ارگانیک و سالم مرتبط با واژه حلال هستند.

دکتر مجوا اشاره کرد: تجارت اسلامی کم‌کم به سبک زندگی جدید خوب و عالی در میان کاربران شبکه‌های اجتماعی تبدیل می‌شود. داده‌ها نشان می‌دهند که در اینستاگرام پست‌های مرتبط با محصولات اسلامی هزاران بار لایک دریافت می‌کنند که این سبب ارتقای نمایشگاه‌ها، فرهنگ، فیلم‌های اسلامی و البسه حجابی شده است.

وی افزود: پست‌های مرتبط با واژه حلال به‌طور مطلق به مناطق مسلمان‌نشین در نقاط مختلف جهان از جمله انگلیس و آمریکا محدود نمی‌شوند. هنگامی که ما شاهد استفاده از حلال در کنار فرهنگ و عادات محلی هستیم، به این نتیجه می‌رسیم که درک همگانی در رابطه با این واژه در حال تغییر است و به نظر می‌رسد رسانه‌های اجتماعی در این مسئله نقش مؤثری دارند.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *